A Neumann Társaság blogja az informatika, robotika legmenőbb témaköreiről – újszerű megközelítésben.

Kvantumugrás

Kvantumugrás

A közösségi média korában virágzik a digitális marketing

2022. június 15. - ferenck

Az amerikaiak háromnegyede napi szinten internetezik, 43 százalékuk naponta egynél több alkalommal, 26 százalékuk pedig „szinte folyamatosan” online van. A mobilinternet-felhasználók körében még magasabbak a számok: napi egy alkalommal az amerikaiak 89, állandóan 31 százaléka netezik.

E számok ismeretében egyértelmű, hogy a reklám- és marketing-szektor ráállt a digitális közegre. Célzott online videók, képes és fizetett közösségi hirdetések, keresőmarketing, speciális közösségimédia-bejegyzések – az internet a reklám egyik legfontosabb terévé vált napjainkra. Marketingesek állandóan új digitális stratégiákat dolgoznak ki a még nagyobb nyereség érdekében. A márkát az internetes kommunikáció valamennyi formáját használva kapcsolják a potenciális ügyfelekhez.

Digitális marketingen, a magazinhirdetések, óriásplakátok, speciális levelek és televíziós reklámok alkotta hagyományos marketinggel ellentétben, számítógépen, telefonon, tableten vagy más számítási eszközön megjelenő reklámkampányokat értünk. A marketingesek ezeken az elektronikus készülékeken juttatják el üzeneteiket a célközönséghez, és mérik a hatásukat.

A digitális marketing b2b (business-to-business, vállalkozások között) és b2c (business-to-customer, vállalkozások és magánügyfelek között) egyaránt működik, de a kettő jelentősen különbözik egymástól.

A b2b klienseknél hosszabbak a döntéshozási folyamatok, tovább tart az értékesítés. A kapcsolatépítési stratégiák jobban működnek, míg a b2c ügyfelek gyorsabban reagálnak, de őket inkább rövidtávú ajánlatokkal, üzenetekkel célozzák meg. A b2b tranzakciók a logikán és tényeken alapulnak, míg a b2c ügyfeleknél fontosabb az emocionális szempont, hogy örüljenek a vásárlásnak. A b2b-nél általában egynél több személy inputjára van szükség, a döntéshez vezető marketinganyagok letölthetők megoszthatók, míg a b2c ügyfelek jobban szeretik a márkát képviselő egyetlen személlyel folytatott – gyors – kommunikációt. Természetesen akadnak kivételek is: minél értékesebb a termék, a b2c világában is annál nagyobb szükség mutatkozik az informatív és komoly marketingtartalmak iránt.

dm.jpg

A digitális marketing több formája létezik, a célnak megfelelően, az online médián többféle interakció kivitelezhető. A keresőmotor-optimalizálás „weboldalak keresőmotorok számára történő vonzóvá tételének művészete és tudománya.” Olyan tényezőkön alapul, mint a tartalomminőség, a felhasználói elkötelezettség szintje, a mobileszközökkel való magas szintű kompatibilitás, a linkek száma és minősége. Fontos szerepet játszik a tartalommarketingben, releváns és értékes tartalmak célközönséghez való eljuttatásának stratégiájában. A közösségimédia-marketing a legnépszerűbb platformokon (Facebook, Twitter - azaz most már X, Instagram, YouTube, LinkedIn stb.) történő, a márkát megismertető, promótáló interakció. A kattintásonkénti fizetéssel működő marketing lényege, hogy a platformon megjelenik egy, minden egyes kattintásánál pénzt generáló hirdetés. A natív reklám álcázott marketing, beolvad a környező tartalomba, kevésbé vagy egyáltalán nem tűnik reklámnak. Az e-mail marketing pofonegyszerű: promóciós üzenetet küldünk, és bízunk benne, hogy a címzett rákattint. Persze nem árt, ha személyre szabjuk, pontosítjuk, milyen elektronikus levelekre számíthat az előfizető, aki bármikor lemondhatja előfizetését. A partnerprogram (affiliate marketing) során a terméket, szolgáltatást árusító partner jutalékot kínál a vevőket közvetítő partnereknek. A marketingautomatizálás a hirdetést erősítő, hatékonyabbá és relevánsabbá tevő szoftverek bevonása a kampányba.

dm0.jpg

A digitális marketingnek számos előnye van: földrajzilag nem korlátozott, nagyobb területek megcélozhatók, költséghatékony, az eredmények könnyebben számszerűsíthetők, egyszerűbb a személyre szabás, valósidejű és személyes a kommunikáció, a tartalom megtekintése után az ügyfél azonnal léphet az online térben, azaz megvásárolhatja a terméket.

A digitális marketing mára a vállalati üzleti stratégiák egyik főpillérévé vált, és a jövőben még fontosabb lesz.

dm3.jpg

Előnyei mellett megvannak a hátrányai, veszélyei is. Például marketingesek is használhatnak mesterségesintelligencia-módszerekkel generált kamu közösségimédia-személyeket termékek népszerűsítéséhez – a deepfake jelenség ebbe a közegbe is beszivárgott. A platformokon hemzsegnek a vonzó küllemű eladóbotok, a válaszokat az adott cég sales-részlegéhez továbbító kamuprofilok. A LinkedIn 2021 első felében 15 millió kamuprofilt távolított el – nem mindegyik, de nagyon sok folytatott marketingtevékenységet. És ez csak egy példa.

A közösségi média korában cégek jóval több lehetséges fogyasztóhoz juttatják el termékeiket, mint amire a sales-részleg képes. Digitális marketing nélkül ez lehetetlen lenne.

Frissítve: 2023. december 28.

A bejegyzés trackback címe:

https://kvantumugras.blog.hu/api/trackback/id/tr517854331
süti beállítások módosítása