A Neumann Társaság blogja az informatika, robotika legmenőbb témaköreiről – újszerű megközelítésben.

Kvantumugrás

Kvantumugrás

Játékműfajok a lövöldözéstől a szimulációig

2020. november 25. - ferenck

A számítógépes/videojátékok soha nem voltak annyira népszerűek, mint ma. Fiatalabb generációk Hírfolyamaikban, közösségi interakcióikban, szinte mindenhol szembesülnek, naponta akár órákat töltenek el velük. A stúdiók, infokom cégek rengeteg játékot fejlesztenek, a vásárlók sokféle közül…

Tovább

Játékkultúra, a 21. század interaktív művészete

A video- és számítógépes játékok évtizedek óta a populáris és immáron a „magas-kultúrának” is a meghatározó részei, sokak szerint a 21. század legjellegzetesebb művészetéről van szó, amelyben szinte az összes művészeti ág találkozik, és áll össze – jobb esetben – szerves egésszé, és egyben…

Tovább

Transzhumanizmus, az új felvilágosodás

Eszmeáramlatok az emberi történelem során sokszor voltak komoly hatással a tudományos-technológiai fejlődésre, és fordítva is: aktuális csúcstechnológiák gondolatrendszerekben képeződtek le.   A jelenlegi high-tech legadekvátabb, legprogresszívebb filozófiai és kulturális leképezése az 1980-as évek…

Tovább

Utazás az atomi mérettartományba: nanotechnológia

A kvantumszámítások mellett az infokommunikációs technológiák más ágazatai szintén emberi szemmel nem látható mérettartományban működnek. A folyamatos tudományos-technikai forradalom következtében szinte naponta szembesülünk elképesztő új szerkezetekkel. Csodát mégse várhatunk tőlük, mert a lét…

Tovább
süti beállítások módosítása