A Neumann Társaság blogja az informatika, robotika legmenőbb témaköreiről – újszerű megközelítésben.

Kvantumugrás

Kvantumugrás

Mesterséges élet: amikor a számítástudomány művészetté válik

2021. április 28. - ferenck

Művészi és tudományos projektekből hallhattál már a mesterséges intelligenciánál is inkább sci-fiszerű mesterséges életről. Az MI-hez tartozik, intelligencia helyett azonban élő rendszereket, rendszer-környezet interakciókat, főként az evolúciót és az információfeldolgozást tanulmányozva próbál…

Tovább

Hogyan szimuláljunk egész társadalmakat?

A legendás városépítő játékban, a Sim City-ben sok órányi munkával komplett mesterséges városokat, társadalmakat dolgozhattunk ki néhány órányi játékkal. A városépítő játékokhoz hasonlóan az egyre nagyobb skálájú számítógépes szimulációk is lehetővé teszik társadalmi jelenségek, folyamatok, sőt,…

Tovább

Méhek, termeszek, halak és madarak is tanítanak robotokat

Mi a közös vonás a madárrajok, a vezető nélküli légi járműcsapatok tevékenységében, az erdőtüzek elterjedésében, a forgalmi dugók vagy a csoportot alkotó egyénekre nem feltétlenül jellemző, közösségként viszont identitásformáló szokások kialakulásában? Az, hogy mindegyik központilag irányított…

Tovább

Hogyan változtatták meg a hangyák az informatikát?

A biológiaórán megtanulhattad, hogy állatok, egymás közötti kommunikációjukhoz szervezetükből – mirigyeikből – a külvilágba juttatott jellegzetes összetételű vegyületeket, a faj másik egyedeiben meghatározott viselkedést elindító feromonokat is használnak. Nyomokat hagynak, veszélyt jeleznek, a…

Tovább
süti beállítások módosítása