A Neumann Társaság blogja az informatika, robotika legmenőbb témaköreiről – újszerű megközelítésben.

Kvantumugrás

Kvantumugrás

Hogyan segítenek rajtunk a csevegő-fecsegő robotok?

2020. december 30. - ferenck

Oktatási intézmények, hírmagazinok, áruházak honlapján többször belefuthattál „beszédes” virtuális asszisztensekbe, az adott témában tájékoztatást nyújtó, hasznos adatokat szolgáltató „fecsegő robotokba”, chatbotokba. A chatbot az embert és a vele való közvetlen érintkezést helyettesítő, humán…

Tovább

Mik az arcfelismerés veszélyei?

Napjainkban az arcfelismerés az egyik legközismertebb és legdinamikusabban fejlődő infokommunikációs technológia. Mindenkiről rendelkezésre áll könnyen hozzáférhető arckép (személyi igazolványban, útlevélben, munkahelyi beléptető kártyán), így forgalmi ellenőrzésnél, reptéren vagy online,…

Tovább

Miért eredményesebb játszva tanulni?

Ugye te sem tudod már elképzelni a jelen és a közeljövő iskoláját számítógépes/videojátékok nélkül? Tanulmányaid során valószínűleg használtál kifejezetten oktatási céllal fejlesztett játékokat, például a Minecraft speciális kiadását.   Ősidők óta játékokon nevelkedünk, az embert öreg koráig…

Tovább

Mi az, hogy gamifikáció?

Biztos használtál már olyan okostelefonos alkalmazást, amikor egy-egy feladat végrehajtásáért, például a DuoLingón a spanyollecke sikeres abszolválásáért, vagy a Straván 15 kilométer lefutásáért jutalompontokat, vagy valamilyen virtuális kitüntetést kaptál.  Ez a játékosítás vagy gamifikáció…

Tovább

Mi lesz a virtuális világok jövője?

Milyen virtuális közegben éreznéd legjobban magad? A jövő virtuális világai nem egyszerű videojátékok lesznek, a látványos szórakoztatás mellett akár a tanulást is szolgálják, és akár a középiskolai vagy felsőoktatás is ezeken zajlik majd. Mivel e virtuális valóságok technikailag egyelőre nem…

Tovább
süti beállítások módosítása